• Font size: Larger Smaller

Slik får du flere leads fra Google sitt organiske søk

Posted by on in Tips&triks

Når det søkes etter produkter og tjenester i Google blir det en konkurranse om å fremheve sin oppføring for å lokke potensielle kunder til å klikke. Her viser vi deg hvordan du kan optimalisere din CTR (click through rate) fra Google sitt organiske søk.

Dette innlegget tar ikke for seg hva du må gjøre for å øke rangeringen i det organiske søket. Det tar for seg hvordan du kan kontrollere hvilken tekst som vises. (Dog, begge elementene som blir tatt opp har en innvirkning på søkemotoroptimaliseringen. Derfor er det viktig å inkludere de søkeordene du ønsker å være synlig på i tittel og metabeskrivelse. Jeg linker til en komplett guide om søkemotoroptimalisering i bunnen av innlegget.)

Når en bruker foretar et søk i Google kjemper bedriftene om oppmerksomheten. Derfor er det viktig at du tilpasser din oppføring, slik at du skiller deg ut fra konkurrenter og vinner klikket.

Se på bildet som viser første side for søket "isolerte fortelt" i Google. Se på hvilken informasjon du tilbys. Hvilke av disse tiltaler deg mest?

Nå har jeg riktignok fremhevet en av Webist's kunder, som tilfeldigvis også ligger øverst i Google sitt søkeresultat for "isolerte fortelt".

Hvordan synes du deres oppføring i det organiske søket tar seg ut i forhold til de konkurrerende bedriftene som dukker opp?

 

Tittle og metabeskrivelse

Det er <title> tagen som oftest blir overskriften i oppføringen, og det anbefales å ikke overstige 70 tegn, siden det er det som vil være synlig.

Spiss budskapet ditt uten å bruke mer enn 70 tegn. Husk å inkluder søkeordet/søkefrasen du ønsker å fange klikk på, for søkeordet/søkefrasen blir fremhevet som bold i resultatet

Metabeskrivelsen blir også som oftest den korte paragrafen under overskriften i oppføringen, og vil vise 160 tegn. Her har man litt mer å jobbe med, men det må fortsatt være kort og konkret. Igjen, inkluder søkeordet/søkefrasen i teksten for å få fremhevet relevansen for din oppføring.

Google kan velge andre tekster som finnes på den aktuelle nettsiden som Google mener er mer relevant i forhold til søket, men det skjer som regel bare når man ikke har fylt inn en tittel og metabeskrivelse.

Og det er alt. Totalt 230 tegn å fange oppmerksomheten, øke interessen og vinne klikket med.

 

Ditt budskap

Hvordan skal du spisse ditt budskap på maksimalt 230 tegn for å få oppmerksomhet rettet mot dine produkter og tjenester fremfor konkurrentene?

Det viktigste du gjør når du spisser budskapet er å glemme alt du ønsker å fortelle om, å heller fokusere på hva det er kunden trenger? Hva vil de vite? Hva vil få deres interesse for mine produkter eller tjenester til å stige? Hvordan kan jeg få de til å legge merke til meg fremfor konkurrentene?

 

Søkemotoroptimalisering

Om du ønsker å sette deg bedre inn i hvordan du kan søkemotoroptimalisere nettsidene dine for å rangere høyere i det organiske søket til Google, har du her en komplett guide som vil gi deg mye å bryne deg på.

http://www.seomoz.org/beginners-guide-to-seo

Leave your comments

0 Character restriction
Your text should be more than 10 characters
Your text should be less than 300 characters
terms and condition.
  • No comments found

Kategorier