Vår løsning er bygd på Joomla

Vår løsning er bygd på Joomla

Vi har Joomla CMS i bunn, og har lagt til en rekke egne tilpasninger for å gjøre løsningen enklere å redigere, og bedre til å rangere i Google. Alt av endringer du gjør blir automatisk mobilvennlig.

Vi bruker Joomla CMS publiseringsløsning i vår utvikling. Dette har vist seg å være strategisk riktig for våre kunder, og vår drift.

Webist som selskap ble riktig nok startet i 2011. Men erfaringen strekker langt tilbake. Først med Mambo fra 2002 og frem til 2005, da Joomla ble et naturlig valg videre - helt frem til i dag.

Erfaringen bruker vi for å levere solide nettløsninger til våre kunder, samt videreutvikle verktøyet for å gi det en "edge" mot konkurrerende løsninger. 

La oss gå igjennom hva det innebærer for deg som kunde å velge Joomla CMS.

Enorm arbeidskraft bak

Joomla har et verdensomspennende nettverk som hele tiden videreutvikler og forbedrer Joomla CMS. Det er utviklet over 10.000 tilleggsmoduler for videre påbygging.

Med over 200.000 registrerte community brukere og utviklere som jobber for at Joomla skal være det beste alternativet, betyr det at Joomla har en enorm arbeidskraft bak seg som overgår majoriteten av konkurrerende systemer som er mer totalitære.

For deg betyr det at om du f.eks ønsker å bygge ut nettsiden med ny funksjonalitet, så er sannsynligheten stor for at dette er skapt før og kan gjenbrukes på en svært kostnadsbesparende måte. Ingen vits i å starte fra bunnen hvis det finnes funksjonalitet fra før.

Kostnadsbesparende

Siden Joomla CMS er åpen kildekode, betyr det også at publiseringsløsningen er fritt tilgjengelig for alle å ta i bruk - uten lisenskostnader. Om du ønsker det kan du laste det ned og starte selv. Kostnadsfritt.

Det betyr også at det du betaler din leverandør for er utført arbeid og kompetanse. Ikke programvare.

Bare ved å velge Joomla CMS som din publiseringsløsning, har du i forhold til andre lisensierte systemer spart mange tusen, ofte titalls tusen.

Siden det er utviklet over 10.000 tilleggsmoduler, er det stor sannsynlighet for at dine behov allerede er dekt i eksisterende løsninger. Derfor blir videreutvikling meget kostnadseffektivt i forhold til å måtte utvikle et system fra bunnen av, slik man ofte må med mange av de totalitære løsningene.

En solid og fleksibel løsning

Bedrifter som Citibank, MTV Networks, Avis, Olympus, Viasat, Porsche, SAS, Mitsubishi, Vodaphone, Yamaha, E-bay, IKEA , General Electrics, McDonalds og mange flere bruker Joomla.

Det vitner om at systemet er solid, fleksibelt og kan håndtere selv de tøffeste behovene. For deg betyr det at du slipper å bekymre deg for om du velger "rett løsning". Joomla kan du trygt vokse med, og videreutvikle i tråd med at bedriftens behov forandrer seg.

Det innebærer at du kan være trygg på at Joomla CMS som løsning har en solid plattform å bygge din nettside i.

Historien til Joomla CMS

Joomla 1.0 ble lansert 22. september 2005 som en relansert utgave av Mambo. Mambo var i sin tid også åpen kildekode, men enkelte personer bak Mambo ønsket å gjøre endringer som mange mente brøt med prinsippene for åpen kildekode.

Dette fikk en viktig del av utviklergruppen til å bryte ut av Mambo, for å fortsette under navnet Joomla å ivareta disse prinsippene for åpen kildekode.

Navnet forteller mye om motivene bak. Joomla kommer fra det afrikanske ordet "Jumbla" som betyr "alle sammen" eller "som en helhet", og vitner om at prinsippene for åpen kildekode, som skal være tilgjengelig for alle, står høyt.

Men, siden Joomla 1.0 ble lansert, så har det skjedd ting. Den 22. januar 2008 kom Joomla 1.5. Enda bedre enn forgjengeren. Det har vært en rekke smålanseringer siden da, men den 24. januar 2012 kom Joomla 2.5 som for tiden er den løsningen som er i bruk.

Joomla 3.0 ble å lansert i september 2012.

Joomla 4 er planlagt lansert innen 2018.