Selgende nettside

Selgende nettside

Se for deg en typisk kundereise. Det opplevese et "problem". Problemet former seg som en lyst eller et behov, og det ønskes løst.

Første skritt på veien for mange er å foreta et søk i f.eks Google. Søket viser mulige løsninger på "problemet", og ett av de virker interessant. Det klikkes og du har fått et besøk på din nettside.

Sidens innhold har rollen som selger, og forsøker etter beste evne å skape interesse og bevise at akkurat din bedrift sitter på løsningen. 

Hvilke faktorer spiller inn?

Bevisste handlinger

Når besøket vurderer din bedrift er de på jakt etter en rekke ting. 

De ønsker å se og forstå at din bedrift har en løsning som er tilfredsstillende ihht. deres kriterier. De trenger ikke å få vite alt, men de trenger å få vite nok til at de får en økt interesse. De trenger at interessen økes nok til at de velger å ta kontakt. Dette er i utgangspunktet en bevist handling, men i underbevisstheten spiller andre faktorer inn. 

Underbevisstheten påvirker

Får de tillit til din bedrift, at din bedrift har løsningen? Tillit er en grunnleggende faktor i alt salg. Når tillit er tilstede, er sannsynligheten for et salg mye høyere. 

På samme måte som at et førsteinntrykk skapes, blir nettsiden vurdert i løpet av få sekunder: "Virker dette som et seriøst firma som kan løse mitt problem?"

Dersom det "sjekker ut", blir det interessant å se litt videre: "Er det noe innhold her som forteller om en mulig løsning på mitt problem?"

Skriveassistenten

Salg er enkelt. Likevel er det veldig vanskelig. For mange er det spesielt vanskelig å skrive selgende tekster. 

Derfor har vi en skriveassistent. Den hjelper deg på flere måter:

  • Den bidrar til en logisk oppbygning av teksten
  • Den leder deg på vei til å formulere teksten på en interessevekkende måte
  • Den sikrer at innholdet ser bra ut og er enkelt å lese

I vår ende fokuserer vi på å gjøre det enkelt for deg å få frem det beste. Vi vet at du kan mest om det du tilbyr, og ønsker å hjelpe deg med å presentere det på en god måte. Rammeverket vi tilbyr, kler opp din kompetanse rundt det du tilbyr på en god måte for å skape tillit og økt interesse hos målgruppen.

På utvalgte kunder gjør vi tester for å kartlegge hvilke faktorer som påvirker besøket best mot å ta kontakt. Når vi har lært noe nytt som vi vet at du vil dra nytte av, oppdaterer vi automatisk verktøyet slik at du til enhver tid har den beste forutsetning til å lykkes med salg på nettet.

Ikke ta vårt ord, ta en demo

Vi tar gjerne en gjennomgang med deg og viser hvor lett det er å skape innhold med vår løsning.