Søkemotoroptimalisert

Søkemotoroptimalisert

I starten var det lett å få topplassering i Google. Alt man trengte var å repetere et søkeord nok ganger, så ville man havne øverst. Når det ikke fungerte lenger, begynte man å lage linker til eget nettsted overalt hvor man kunne få plassert en link. Så var man øverst igjen.

Den tid er heldigvis over. Dette er i dag ansett som dårlig praksis, og kan lede til at Google ser på nettsiden som spam - og reduserer synligheten som følge av det. Så hva gjelder i dag - og i morgen?

Relevans - den hellige gral

I dag gjør Google og andre søkemotorer alt de kan for å gi søkende det beste resultatet. Søkemotorens oppgave er helt enkelt å gjøre den søkende fornøyd. Den eneste måten å gjøre dette på, er å gi best mulig resultat på et gitt søk.

En søkende har alltid en intensjon bak søket. Resultatet de får opp guider de videre mot en løsning. Den som tilbyr best løsning flest ganger, vinner kappløpet om høy plassering i søkemotorene.

Hvis du tenker etter, så er det "vinn-vinn-vinn". Den søkende finner frem, Google leverer den beste løsningen og din bedrift får en ny kunde.

Hvordan oppnå "relevans"?

Kort fortalt: du må optimalisere for at målgruppen din skal få en friksjonsfri "reise" frem mot "målet".

I bransjen kaller vi det for "signaler". Faktorer som bidrar til å fortelle Google og andre søkemotorer at nettsiden er relevant for et søk, eller en intensjon om du vil.

Signalene kan grovt kategoriseres i to områder:

  • On-site: den tekniske løsningen du har plassert innholdet i - i kombinasjon
  • Off-site: eksterne faktorer som sosiale kanaler, linker fra andre m.m.

Hva løser vi med vår løsning?

Vårt fokus i løsningen er å levere on-site så godt som mulig. Vi har gjort løsningen teknisk søkemotoroptimalisert. Vi har kodet den slik at den gir de rette signalene til Google og andre søkemotorer, at den er mobilvennlig, brukervennlig, kjapp og en rekke andre faktorerer som man er kjent med at påvirker rangeringen.

I kombinasjon med vår skriveassistent som hjelper deg til å skrive relevant og nyttig innhold for målgruppen din, opplever vi nesten utelukkende at alle som bytter til vår løsning får høyere plassering i Google og dermed mer trafikk (og flere henvendelser). 

(Hva med i morgen?)

Løsningen vi tilbyr mottar løpende oppdateringer for å bedre funksjonalitet. Dette gjelder også rundt faktorer som bidrar til økt synlighet i søkemotorer. Når det skjer forandringer, baner seg frem nye "best practices" og man lærer nye ting som fremmer relevans vil vi automatisk oppdatere din løsning.

Vi liker å bevise ting

Siden vi er opptatt av resultateter, tilbyr vi en gratis gjennomgang i forkant for å kartlegge dine viktigste søkeord og måle hvilken plassering du har på disse. En stund etter vi har lansert din nye nettside, kjører vi den samme rapporten igjen for å vise deg at ting har blitt bedre.

Hvis det ikke har blitt bedre, jobber vi gratis med å fremme synligheten til vi lykkes.