Søkemotoroptimaliserte nettsider

Søkemotoroptimaliserte nettsider

Vår løsning gir deg grunnlaget for å skaffe din nettside høye rangeringer i Google

Vi har jobbet, og jobber hele tiden, med å forbedre løsningen med søkemotoroptimalisering i tankene. Søkemotoroptimalisering er et bredt fag, og for mange sikkert litt mystisk. Hva er det som gjør at noen sider havner høyt oppe i søkelistene, mens andre ikke klarer å plassere seg innen topp 50?

(PS: Siden vi ruller ut alle oppdateringer i løsningen til våre kunder fortløpende, vil du trygt kunne velge en løsning hos oss - og vite at om 5 måneder fra nå, så er løsningen fortsatt ihht. til gjeldende standard.)

Vi gjør det enkelt

I løsningen har vi beskrevet og forklart, og tilrettelagt for at du enkelt skal kunne jobbe med de faktorene vi vet bidrar positivt. Vi forklarer hva du gjør, og hvorfor du gjør det. 

Hva er egentlig søkemotoroptimalisering?

Som nevnt, det er et bredt fag, og det finnes mange betegnelser som brukes for å klare underområder. Så la oss forklare litt hva du får, og samtidig fokusere litt på hva du ikke får.

Du får

  • Teknisk søkemotoroptimalisert løsning (on-site)
  • Enkle verktøy som hjelper deg gjøre de rette tingene
  • Råd & tips underveis via e-poster for de som ønsker det
  • Mulighet til å bruke våre tjenester for å kartlegge hva du kan gjøre når du "stagnerer"
  • Ærlige tilbakemeldinger 

Du får ikke

  • Black hat teknikker (betegnelse på metoder som Google, når "oppdaget", anser som spam)
  • Lovnader om ting som ikke kan loves

Sier vi at du bare må kjøpe løsningen vår, så blir du synlig?

Ja, men nei. Du må fylle løsningen med godt skrevet, relevant innhold som engasjerer målgruppen din. Uten dette innholdet, vil ikke løsningen hjelpe deg til høyere synlighet.

Det vi leverer, er en løsning som kler opp innholdet ditt på en slik måte at det jobber godt mot Google. Vi ser gang på gang, at når vi kobler en god teknisk løsning som iveretar det bransjen anser som "best practices" for søkemotoroptimalisering, sammen med godt skrevet og relevant innhold - da belønnes man av Google med høy rangering.

Hva er det Google ser etter?

Det er vanskelig å gi et konkret svar på. Om noen forteller at de har oversikten her, og de ikke jobbet i en stilling hos Google som gir de oversikt over alle aspekter av søkealgoritmen, så lyver de.

Søkemotoroptimalisererer er normalt veldig glad i å teste ting, så via deling av erfaringer og kompetanse innad i bransjen, har man kommet frem til en rekke "signaler" man mener påvirker om man rangerer høyt og ikke. Noe er testet så mye, at man anser det som en vedtatt sannhet at det er slik det fungerer. 

Det påstås at Google har alt fra over 400, til over 600 "signaler" de bruker for å score din nettside for relevans mot et gitt søk. Likevel er det en "sannhet" som troner over alle andre i denne bransjen, og det er å gjøre seg nyttig for brukeren/målgruppen.

Hvis målgruppen opplever nettsiden din som relevant, nyttig, og de får løst oppgaven de er satt ut for å løse - da er nettsiden i Googles øyne en relevant nettside å vise på gitt søk.

Hvordan kan da vår løsning hjelpe deg?

Som nevnt er det viktig med en solid teknisk løsning å plassere innholdet i. Og blant alle signalene man har testet seg frem, og funnet som sannsynlig at eksisterer og påvirker rangeringen i Google, så ivaretar vår løsning disse. Og vi jobber hele tiden med å forbedre dette, og holde løsningen oppdatert ihht. hva som er gjeldende.

Derfor har vi fjernet alt det mystiske rundt søkemotoroptimalisering, og strippet det ned til kun en ting: du må fokusere på innholdet. 

Det koker ned til ett regnestykke, en algoritme

Når alt kommer til alt, er det et eller flere regnestykker Google gjør, for å komme frem til en nummerisk verdi for hvor relevant ditt nettsted er mot et gitt søk.

De såkalte signalene man mener å kjenne til, er grovt kategorisert:

  • On-site
    • Aspekter ved den tekniske løsningen
    • Innholdet
    • Hvordan brukeren engasjerer med nettsiden
  • Off-site
    • Linker fra andre nettsider
    • Delinger i sosiale kanaler
    • Kataloger